Prozatím zaměstnanci dostávají 85 procent mzdy. To je ale v této situaci dlouhodobě neudržitelné, což si uvědomují i odboráři.
„Sám navrhnu, že bychom šli na 80 procent. Pořád jsou to nadstandardní peníze a spousta lidí je spokojená, protože někteří mají i víc, než když chodí do práce. Na druhé straně by se mohla spousta lidí dostat do problémů. Mají hypotéky, půjčky a na to měli nastavené i příjmy z práce navíc,“ řekl Právu předseda odborů ve Škodě Auto Jaroslav Povšík.
Počet odstavených aut chtějí snížit
Oficiálně nebylo zatím o snížení mezd rozhodnuto. „Mnozí lidé byli zvyklí na vysoké příplatky za přesčasy, které teď nejsou, mohli na směnu z pátku na sobotu, která je vůbec nejdražší směnou, za sobotní, která je také drahá, měli až tři tisíce korun. Kdo chtěl a vzal si tyto směny, tak si vydělal tisíce navíc. Teď se stává, že lidi potkávám třeba v obchodech u kasy nebo při vybalování zboží. Chodí na brigády, aby výpadek pokryli,“ uvedl Povšík.
Podle informací firmy je nyní odstavených nedodělaných vozů napříč všemi modely přes 45 tisíc, ale podle Povšíka by se měl stav snižovat.
Stanovili jsme si cíl, že na skladech bude maximálně 25 tisíc vozů s menšími nedodělky. Konkrétně teď chybějí například rádia, protože taky nemají čipy a trvá déle, než přijdou z Asie. Musíme být teď mnohem víc flexibilní, víc než kdy jindy.
Jaroslav Povšík, předseda odborů Škoda Auto
„Udělali jsme opatření, že se nebudou dělat nepohyblivé vozy, které se nedají nastartovat. Taková auta se musela obalit před poškozením, natáhnout na speditérské auto, převézt, odstavit, hlídat, zase pak převézt zpátky do výroby, dodělat a převézt na sklad a k dealerovi. Tenhle proces je strašně drahý,“ uvedl Povšík.