Test elektrifikovaných modelů DS: Baterie dávají, ale i berou

Aktuální zprávy

Prémiová značka skupiny PSA se před nedávnem chlubila, že je první z prémiového segmentu, která plní emisní limity 95 g CO2/km už pro příští rok. V první polovině letošního roku byly její průměrné emise 79,9 g CO2/km, zatímco žádný jiný prémiový výrobce se v tu dobu nedostal pod hranici 110 g.

Není se však čemu divit, značka má v Evropě aktuálně v prodeji jen dva modely, přičemž používá spalovací pohonné jednotky do dvou litrů. Navíc se začíná čím dál více soustředit i na elektrifikaci.

Použití baterií a elektromotorů u DS má svůj název E-Tense. Značka využívá technologie mateřského koncernu PSA, která aktuálně velí plnou elektrifikaci pro modely na menší kompaktní modulární platformě a plug-in hybridy pro větší vozy od střední třídy výše.

Takto to u Francouzů bude fungovat alespoň do chvíle, než na začátku roku 2023 představí novou modulární platformu eVMP, která je připravena pro větší plně elektrické vozy.

DS 3 Crossback E-Tense

Foto: Milan Lažanský, Novinky

DS 7 Crossback E-Tense

Foto: Milan Lažanský, Novinky

Zatímco DS 3 Crossback se tedy coby kompaktní crossover segmentu B nabízí ve verzi E-Tense jako elektromobil, větší SUV DS 7 Crossback je plug-in hybridem. Oba vozy do redakce dorazily v totožné barevné konfiguraci. To ale zdaleka není všechno, co je spojuje.

Na pohled decentní změny

Tento dvojtest bych rád pojal spíše technicky, na zhodnocení designu a interiéru dvojice odkážu na testy spalovacích verzí. Přístup DS k elektrifikovaným modelům to totiž přímo nabízí. Nenajdete tu totiž výrazné známky toho, že jde o bateriový vůz.