A byl z ostudy kabát. Po protestu nizozemského autora fotografie komunisté plakát raději stáhli a uvnitř strany i mimo ni začala debata. Zatímco jedna část členů KSČM hájí použití fotky modelky, ta druhá proti tomu brojí a tvrdí, že šlo o chybu. Stejně to vidí i Právem oslovení političtí marketéři, podle nich by se měli v kampaních používat jako tváře politických stran jejich představitelé, členové nebo podporovatelé.
Horák: Fotobanky by se v politice používat neměly
Zatím to tak v české celostátní polistopadové politice až na pár výjimek bylo. Památným se stal například billboard ČSSD v roce 2010, na němž byl hlavní postavou usměvavý Jiří Paroubek na pozadí šťastných anonymních mladých tváří, kterým sliboval, že bude bojovat za jejich důchody. Úsměv se stal trochu křečovitým, když se ukázalo, že šlo o obličeje Dánů, stažených z fotobanky.
Billboard s Jiřím Paroubkem v kampani v roce 2010. Obrazně bojoval za důchody dánské mládeže.
Foto: Profimedia.cz
„Pokud je to sdělení, které má specifický, politický náboj, tak si myslím, že je rozumnější to vkládat do autentických úst. Zkrátka aby to říkal ten, kdo si to opravdu myslí a může si za tím stát. Když takové sdělení, a tohle je ten případ, kdy si vlastně pochválíte stranu, že je úžasná, a vložíte to do úst cizímu člověku, tak to nevyzní dostatečně poctivě,“ zkritizoval krok mediálního úseku ÚV KSČM její poslanec Jiří Dolejš.
Využívání fotobank by nezatracoval, avšak pouze v případě ilustračních fotografií a neutrálních sdělení.
Fotografie německé modelky,
Příspěvky ze stejné kategorie:
- Nebyl nalezen